Livsfarligt ställe..

Skrev ju igår om att jag är livrädd att bli mördad i skogen o har tidigare på alla sätt undvikit att bege mig ut i skogen av den anledningen. För ca. 1½ år sedan köpte vi land o i direkt anslutning ligger en underbar trollskog fylld med svamp..o kryp..o älg..o mördare kanske, ja inte vet jag..

Förra sommaren upptäckte jag att jag ÄLSKAR att plocka svamp..trots att jag tycker att det är skitäckligt att äta så blir jag som ett litet barn på julafton när jag hittar svamp..helst de där gula, jättefina kantarellerna! Så, förra sommaren köpte jag en svampbok o gav mig tusan på att hitta mängder av svamp..till min man, den enda i familjen som äter svamp :)

Nu är det ju så att jag är livrädd att bli mördad i skogen..o som Jess - livrädd att hitta ett lik! För självklart svämmar ju hela skogen över av gamla lik som ligger överallt...hmm...?!

Sen är jag ju även rädd för att springa på en älg..för nu har ju en kvinna blivit dödad av en älg har det visats sig (tragisk händelse). Så när jag går i skogen brukar jag ha musik på min mobil så eventuella aggressiva älgar springer iväg..men samtidigt när jag har musik på mobilen så KAN ju faktiskt potentiella mördare som smyger omkring i skogen enbart för att hitta någon att mörda, lokalisera var jag är just igenom musiken..åhh, det blir lite av ett moment 22 av det hela nu!

Jag försökte en gång ta med min man ut i skogen som stöd men det slutade med att en liten fästingrackare tyckte att mannen såg god o smaskig ut o satt sig i ljumsken på honom..o som tack för det blod han fick så lämnade han kvar en märklig svullnad..som sedan växte o växte..sedan bildades det små "gångar" i den där svullnaden o då gick mannen till farbror Doktorn! Som konstaterade att det var inte borrelia utan någon sjukdom från ett värddjur som fästingidioten hade suttit på. Vilket resulterade i att mannen fick äta penicillin i 30 dagar o fortfarande har ett märke kvar i ljumsken..tack så mycket fästingjävel för nu vägrar mannen gå i skogen mer!! (bild på mannens ljumske finns i förra inlägget, det var i början av svullnaden) 

Nu i sommar ska jag försöka övervinna min fobi..om jag inte hittar ett lik vill säga..

Åhh så fina :)

Kommentarer
Postat av: Gun

Jag älskar också att plocka svamp. Och blåbär och lingon också. Jag är tyvärr också ganska rädd att gå i skogen, men jag gör det ändå, för det är så härligt. Jag gillar dessutom att äta svampen sedan.:)

En gång blev jag nästan påsprungen av ett rådjur i skogen. Jag stod och plockade hallon den gången och hörde hur det prasslade, och rätt som det var rusade rådjuret ut framför mig. Gud vilken hjärtklappning jag fick!

2010-04-18 @ 22:08:50
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Eva

Att hitta ett lik i skogen har jag inte funderat så mycket på men det finns björn i skogarna här och jag vill inte gå utan bjällra!

2010-04-19 @ 07:40:18
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Paranoid även utan piller!!! ;-)

2010-04-19 @ 08:08:26
Postat av: Cattis

Att plocka svamp och annat är mycket trevligt men jag gör det absolut inte själv.

John och jag gick upp till Vrinnevi förra sommaren och plockade blåbär. Stod på ett lagom avstånd från gångvägen och hörde tryggt hur folk gick och sprang förbi.

När Jimmy och jag plockar svamp går jag gärna ett kliv bakom honom så jag är inte speciellt effektiv i mitt letande. Däremot springer jag före om jag ser något gult...då är dom MINA !!! Och nej, jag äter inte heller skiten...men man blir ju som besatt.



Vad är det egentligen med skogen som är så läskigt ?

Det är ju bara en skog :-)

2010-04-19 @ 08:45:08
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Har aldrig tänkt på att det kan finnas mördare i skogen..hmmmm. Däremot har jag blivit halv ihjälskrämd av ett rådjur en gång. Vi har lodjur i skogen också, men dem ser man aldrig till.

2010-04-19 @ 08:52:12
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: Jess

Hahaha, det där kunde lika bra varit jag, förutom att jag inte gillar att plocka svamp. Jag är mer för att äta den. :)

2010-04-19 @ 18:37:17
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Tänk om du stöter på Gun i skogen? Hon är mordisk, har det visat sig...

När jag var liten så rymde jag hemifrån med min kusin till "stora skogen" (en liten skogsdunge - mamma hade hela tiden koll på var vi var fast det trodde inte vi).

Efter nån timme vågade jag inte stanna kvar längre för jag var helt övertygad om att det skulle komma en björn...

Björnar i skogen oroar mig fortfarande.

2010-04-20 @ 11:26:28
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Heidi

Jag är inte värst orolig för Björn..det har ju visat sig att Björn är rädd för fästingar. Nu pratar jag om min man som heter Björn men det är väl inte honom du menar att du är rädd för..hoppas jag :))

2010-04-20 @ 22:52:49
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0