Skön söndag

Idag har vi varit ute o kollat till sommarstugan..sist vi var där så var det meterhögt med snö, nu var jag livrädd att det skulle vara fullt med fågelskådare på plats för att spana in alla exotiska fåglar som slagit läger på vår tomt..eller snarare vid sjön som måste ha skapats på vår tomt när all snö smält....

Det var varken sjö eller fågelskådare på vårt ställe som tur var :)
Däremot så är det tur att "stora" huset inte står direkt på marken för under huset där vi förvarar bl.a. gräsklipparen var det ca 20 cm vatten!! Nåja, MrB fick fixa i ordning det o under tiden satt jag i en stol på altanen o solade..ibland är det bra med trasig rygg :)

Igår hade vi vänner på middag o eftersom jag är totalt värdelös på att laga mat o lämpligt nog har gift mig med en kock så fick han laga maten o jag fixade efterrätten..tobleronemousse med hallon/blåbär..hmm, det var gott men mitt resultat såg inte ut som det som var på kort med receptet i tidningen.

Tobleronemousse i NT    
Bild i tidningen                                              


Min tobleronemousse
Mitt resultat..hmm, tror jag missuppfattade det där med bären..


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag jobbar som kock på en megarestaurang i frankrike och skulle gärna vilja ha ditt recept på tobleronemoussen.. ryktet om din så kallade "fetaost sås" har nått ända hit! tack på förhand. Olivier

2010-04-04 @ 20:04:00
Postat av: Anonym

Hahah...hemligt recept på både moussen (som knappt smakade toblerone) o fetaröran med chili creme fraiche asg

2010-04-04 @ 21:24:37
Postat av: Gun

Det ser himla gott ut!

2010-04-06 @ 22:33:37
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0