Vägen tillbaka efter steloperation..

..har börjat!! O som ni vet har den ju inte börjat lysande precis med morfinallergi o andra problem med mediciner. Igår fick jag iaf komma hem..det var underbart att få träffa barnen o mannen igen!!! Att dessutom få slänga (hmm, nja, knackigt lägga mig ner) i egen soffan var härligt.

Sen hade mannen på bästa "nu ska jag fixa det bästa" manér, släpat upp en extra resårmadrass o bäddmadrass till sängen vilket gör att min sida ser ut som en Prinsessan på ärten säng :) Tanken var god eftersom det är mycket lättare att ta sig ur sängen o så ser det väldigt komiskt ut men tyvärr fick jag gå o lägga mig i Lovisas säng efter ett par timmar..min säng hade blivit för hård :( (jag ska försöka ta ett kort på sängen o lägga ut :)

Annars så har min natt varit förskräcklig, jag svettas som bara tusan, vaknade flera gånger o det ser ut som om någon hällt en tunna vatten över mig, o så har jag mardrömmar..mardrömmar om arga människor, arga katter o arga hundar..herregud va mycket ilska, det är jag inte van vid! Undrar vad de där små rackarna (pillrena) gör med kroppen egentligen?! 

Mitt huvud börjar alarmera om fara bara jag ser en tablett..imorse var det dags igen, jag tog fram de smärtstillande jag skulle ta o genast börjar huvudet att "ding, ding, ding..FARA" o så börjar jag kräks... Så nu har jag bestämt mig för att försöka strunta i de tunga artelleriet o försöka klara mig på medicin jag vet fungerade innan operationen så får vi se hur det går..de är kanske inte lika starka men jag måste få tillbaka mitt liv snart! Det är en konstig känsla i kroppen, en svår känsla att förklara men det känns som om kroppen på ett sjukläge o jag har redan glömt hur det är att vara frisk..jättemärklig känsla som sagt..o sorgligt!

Sorgligt är ju den mesta nu, det är biverkning av den knepiga medicinen. Igår låg jag o bölade till ett program om kungen!?! Det tårarna sprutade mest åt var när de i ett inslag meddelade att förra kungen hade dött, vid typ 86 års ålder..jag låg o snyftade i soffan o min stackars man blev orolig tills jag förklarade att jag grät för att gamla kungen dött..då sa han bara: Ja, 1973 jaaa, det är inte igår precis!!! Hahaha...jaa, jag kan skratta åt det oxå men märkligt att man bölar så lätt åt egentligen ingenting.

Idag ser det ut som det blir ett strålande väder, ska snöra skorna o gå ett varv runt kvarteret snart..måste bara ta en skön dusch först! Sen är jag tillbaka med roligare inlägg o på bättre humör..tror jag.. ;)

PS. TACK alla ni underbara som muntrar upp mig via era kommentarer trots att jag inte är så upplyftande o underhållande för tillfället! Det värmer!!

Kommentarer
Postat av: Christina

Det är så synd om dig! Morgontidig är du också, hoppas du känner dig bättre efter duschen o promenaden. kram kram...

2010-05-02 @ 09:46:54
Postat av: Gun

Jag tycker du klarar av att vara mycket underhållande trots allt!



Vad gulligt av din man att fixa till dig. Det är ju rätt att du ska behandlas som en prinsessa nu.:)



Hoppas det ordnar sig med medicinerna. Jag åt Oxy Contin i kombination med Panodil eller Alvedon när jag kom hem. Allt i full dos, och det tyckte jag hjälpte bra. Jag hade ju också en del mardrömmar, men det slutade efter ett tag, kanske när jag minskade dosen, jag minns inte riktigt.

Du kommer snart känna dig allt bättre, men det tar ju tid.

Ha en skön promenad i solen. Kram

2010-05-02 @ 09:55:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Men då ÄR du ju en riktig prinsessa ju! Om mannen bara tar bort ärtan under alla madrasserna ska du se att du sover gott :-)



Det låter skitjobbigt allt du går igenom nu. Från hemskedrömmar och värk till dom självfladdrande skinkorna. Det känns dock väldigt kul att du kan ta det med en stor nypa humor!



Bli bättre fort!

Kram på dig

2010-05-02 @ 16:33:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Beate

Kommer ihåg inläggen som Gun la ut efter sin steloperation. Å stackars dig verkar gå igenom samma plågor. Håll ut, tjejen, det blir bättre även om det tar tid. Skriv av dig på bloggen om det hjälper.

Kram:-)

2010-05-02 @ 21:53:47
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Walla

Hoppas att SOLEN och promenaden gjorde dig gott ? Vilka J ---- pillar du tar, medicin ska väl hjälpa mot det onda och inte ge, mardrömmar, svettningar och hormonsvängningar ( Gråta över gamla kungen som dog 1973 ) HA HA :) :) men med tanke på vad du har gått igenom så är det inte konstig om du gråter en skvätt :) men jag trodde att man blev uppåt av medicinen och inte deppig :) :), kolla om det inte går att köpa något på stan som du blir uppåt på :) :) KRAM

2010-05-03 @ 08:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0