Ingen Lisbeth Salander precis..

Åhh jag är vekligen en ynklig liten skit när allt kommer omkring..ligger här o gnäller över en iofs ganska stor operation som innebär att man har fått några permanenta "gästartister" i ryggen! Men jag kan ändå inte sluta fundera på varför jag vill vara en supermänniska á Lisbeth Salander. Jag hade ställlt in mig på mycket smärta men ett ganska trist bakslag var ju morfinallergin, den hade jag inte räknat in :(
Lisbeth Salander blev skjuten, misshandlad o levande begravd..o ändå kan hon kravla sig upp o hugga en yxa i skallen på gubben!! Hahaha!!! Jag har fått några skruvar i ryggen under kontrollerade former o skulle inte ens orka LYFTA en yxa!! Sen kan man ju alltid funder på varför jag skulle behöva ha en yxa här..jag bara svamlar o gör ganska så irrelevanta liknelser upptäcker jag själv nu...hjälp, ska jag bli rädd?!?

Sen hade inte Lisbeth en "tanta" från Gotland som pratar så munnen glöder o som jag inte tror andas mellan orden, herreguu att hon inte svimmar av syrebrist när hon sätter igång!! Att babbla med mig just nu måste vara givande..jag låter mest såhär: aaaj, hrump hrumpf (när jag vänder mig i sängen o nästan svimmar), arghgg (när jag kräks)..jaa, ganska långt från mitt vanliga "tuggande" stup i ett :) Hon är jättesnäll men pratar om ALLT, o tro mig, jag vill inte veta allt!!

Jaja, nu kommer ändå lite tyck-synd-om-mig-info..
Piss-natt igen, eftersom jag inte tål morfin så får jag lite mildare medicin..inte lika effektiv :( Efter en natt med sån medicin så bestämde jag/vi för att "strunta" i allergin o ändå ta svagare doser morfin..för det känns verkligen som om man blivit överkörd av en ångvält! Allergin ger en fruktandsvärd klåda o illamående..nu snackar vi klåda o illamående BIG TIME!! Morfinet ger oxå förstoppning (kul att läsa om va :) så nu är magen som en spärrballong o jag bara längtar till att kunna sitta på toan o släppa en stor .... typ :) Feber vilket gjorde att det fick bytas sjöblöta sängkläder här i natt!

Nåja, nu ska gnällfia gå ut i korridoren o blänga på alla Lisbeth Salander-typer som springer förbi mig i korridoren..en karl hade även katetern hängandes i ställningen..o sprang om mig..mutter mutter...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är min hjälte i alla fall. Jag hade aldrig pallat nånting av det där.

2010-04-29 @ 18:23:20
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahahahaha, vad rolig du är trots allt!:D Men stackars dig vad jobbigt du har det!!! FY vad tråkigt att du inte tål morfinet, för det lindrar ju verkligen. Nu tycker jag verkligen synd om dig, för det känns verkligen som man blivit överkörd av en ångvält. Jag hade också lite feber efteråt, men jag kräktes inte och mådde inte illa vad jag kan minnas. Däremot magen ja, det tog tid innan den kom igång igen.

Bra att du klarar av att gå lite i alla fall, och det kommer att kännas bättre och bättre, sakta men säkert.

Tur att du har din underbara humor, det underlättar nog en del. KRAM

2010-04-29 @ 18:26:03
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Cattis

Usch, tycker synd om dig!

Inte alls roligt att höra att du har så ont och allergier och fanskap.

Hoppas det ger med sig snart.



Stor kram

2010-04-29 @ 18:26:25
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Jess

Du, det där med Lisbeth är film, du vet det va? :)

Ta det lugnt,snart kommer du igång igen! kramar!

2010-04-29 @ 18:48:16
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: KOMPIS-ANKY

Hello häääärliga Heidi!! Vilken pärs du går igenom!! Kämpa kämpa Du klarar det!!! Tänker på dig och tycker jätte synd om dig!!! Skickar en fång med varma Krya på dig hälsningar!!Hoppas den här natten blir lite lugnare för dig!!! puss o kram Ankypanky

2010-04-29 @ 19:44:40
Postat av: Christina

Vi vill läsa "allt" du skriver...inget är för smått...eller stort ...när det väl kommer ut...

2010-04-29 @ 21:42:02
Postat av: Walla

Hej ditt elände, ja nu kan jag väl kalla dig det, tror att du känner dig rätt så eländig nu :) Men du det kommer en ny dag i morgon och den är bättre (tror jag) Kan du inte be om öronproppar så du kan stänga ute Gotländskan? Men du lite positivt är det, tänk om det var en DANSKA som låg i sängen bredvid och tjatade på dig :) HA HA Krya på dig så hörs och ses vi snart BAMSE KRAM TÄNKER PÅ DIG

2010-04-29 @ 23:07:19
Postat av: Ama de casa

Ojojoj! Det låter inget vidare... Fast med din underbara humor så kommer du nog lättare igenom denna pärs! Fast jag gissar att det gör ont att skratta också?

Kämpa på du tappra gnällspik ;-)

KRAAAM!

2010-04-30 @ 11:07:15
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Bara Jag

Jag tror att Sverige klarar sig utmärkt med bara en Lisbet Salander!! Du är tuff och du är stark som bevarar humöret - trots allt - i en situation som den du befinner dig i. En tröst som "det blir bättre" är ringa mitt i besvärligheterna.



Krya på dig!!

2010-04-30 @ 11:15:26
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Ia

Jo...vi är kända som pratglada på Gotland....jag ahr blivit lite bättre med åren tror jag....har ju trots allt 30 år som fastlänning i bagaget nu!!!



Skönt att läsa att Du kommit hem och mår...under omständigheterna bättre!!!!

2010-05-04 @ 19:34:38
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0