Konst..som förbryllar..o suktar

När jag satt i väntrummet o studerade den konst som var upphängd på väggarna kom jag att tänka på att det mesta av den konst som finns på sjukhus ser förskräcklig ut..varför?? Är det jag som inte förstår mig på "riktig" konst (vilket jag har svårt att tänka mig, JAG kan väl inte ha fel smak :)??

Jag frågade min man om han tyckte att den stora tavlan var snygg men han grimaserade bara (jag hoppas att det var för tavlan o inte av den anledningen att han tyckte det var trist att följa med på läkarbesöket)..o vi har väldigt olik smak när det gäller konst - jag gillar modern, abstrakt konst med mycket röd färg i o han gillar feta oljemålningar med skog o sjöar så hemma hos oss försöker jag sakta "städa" bort hans tavlor..haha..nää, det gör jag ju inte.såå elak är jag inte..än.. :)

Nåja, här är en bild på en del av målning som jag studerade..varför har hon så många ögon??

o varför i hela friden har hon chokladkakan Tarragona som näsa??
Mmm..gott...eller??

Nää, nu blir jag godissugen..ska nog gå o lägga mig o drömma om Kalle o chokladfabriken..helst om Johnny Depp..men herregud va är det jag skriver?!? Tänk vad ett besök på ryggkliniken kan göra...

Kommentarer
Postat av: Renee

Godmorgon, du kan ju alltid skylla på morfinet.

Mycket roligare att drömma om Johnny Depp än Kalle

2010-04-21 @ 07:25:43
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Eva

Det sitter verkligen i betraktarens ögon det här med konst, jag tycker att den konst man sätter i väntrum ska vara detaljrik för där om någonstans har man både tid och behov att ha något att vila ögonen på!

2010-04-21 @ 08:11:11
URL: http://kominochtaentitt.blogspot.com
Postat av: Gun

Det är jag som gjort den tavlan. Haha, nej jag skoja, jag fattar inte heller den målningen. Konst ska vara vackert eller åtminstone beröra, och den där tavlan ger mig inget av det.

Hoppas du hade en bra natt på chokladfabriken. Kan det egentligen bli bättre? Johnny Depp och choklad, allt i ett liksom.;D

2010-04-21 @ 09:32:14
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kadri

jah har undrat det många gånger. och vem har köpt de ? säkert för massor av pengar

2010-04-21 @ 14:37:37
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0