Ryggkliniken i Strängnäs

Så, nu är jag äntligen hemma igen efter besöket hos "min" kirurg i Strängnäs! Det visade sig vara en ung kille (tror jag..jaa, jag vet ju att han var kille o TROR att han är ung) med humor..precis min stil!! Han gick igenom hur operationen kommer att gå till o visade var skadorna sitter på de där konstgjorda ryggraderna de har (inte skadorna på de konstgjorda ryggarna utan på mig..guu va snurrigt det blir..skyller på morfinet)..han böjde min kropp så huvudet kändes som om det skulle sprängas av smärta o drog i mina fötter :)

Fick inget klart besked när operationen blir men han skulle sätta prio på mig eftersom en stor nerv ligger i kläm o påverkar hela vänstersidan..till det sämre..mycket sämre o mycket ont! Sedan tyckte han att min morfindos är för låg?!? Jag vägrar gå upp till högre dos, blir ju bra tokig av de jag äter nu. Så jag ska vila lite mer istället..vilket inte känns helt fel när jag tänker efter...

Min man var med, vilket han tyckte att han inte behövde eftersom jag "bara" skulle träffa läkaren, men jag är glad att han följde med o jag hoppas att han fick ut lite av besöket han oxå..om inget annat för att vara stöd för mig. För nu ligger jag i soffan, fryser inombords, har huvudvärk o känner mig helt urlakad efter läkarbesöket..usch, jag tycker att det är såå jobbigt att träffa läkare o jag var riktigt nervös inför den här dagen o jag kommer säkert vara ännu värre innan operationen! Nåja, nu är det gjort o nu ska jag ta mig en kopp te o koppla av med pizza till middag :))
Trötter

Lycka till Barbro!
Fick oxå ett inlägg från Barbro som ska genomgå en steloperation på torsdag! Tänk vad coolt det är med sociala medier o vilka kontakter man får. Jag "träffade" ju underbara Gun genom samma sätt o det är så skönt att kunna bolla sina tankar ang. operationen med någon som gått igenom/ska gå igenom samma sak. Läs Guns blogg oavsett om du ska stelopereras eller inte..den är riktigt bra :)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Kadri

Hoppas du får operationstid snart.

Guns blogg är riktigt rolig. Jag läser den varje dag

2010-04-20 @ 19:38:28
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Jess

Jag håller tummarna för att du får tid snart!!

Inget vidare att gå med konstant smärta hela tiden.

Ta hand om dig!

2010-04-20 @ 20:27:49
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Gun

Jag har tänkt på dig hela dagen, och undrat hur det gick. Vad skönt att ha besöket gjort, och att det gick bra. Hoppas du snart får en tid, så du slipper vänta på det åtminstone. Det är så skönt att veta när operationen blir av.

Tack för att du skriver så fint om min blogg också.:)

2010-04-20 @ 21:19:55
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag glömde säga, lycka till Barbro, från mig också!:)

2010-04-20 @ 21:21:16
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Cattis

Skönt att det gick bra och att du hade mannen med dig.



Vad är det för fel exakt med ryggen och vad innebär en steloperation ?



Kram på dig!

2010-04-21 @ 09:22:21
URL: http://johnsmamma.blogspot.com
Postat av: Walla

Så skönt att det besöket var klar, nu hoppas vi att du får en tid FORT så du slipper smärtan. Förstår att du är orolig, för op, men tänk så skönt att kunna leva ett normalt liv utan jämt tänka på ryggen och smärtan. När det gäller konst så är jag helt på Björns sida, angående målningen på kvinnan så förstår du väl att det är så man känner sig efter narkosen, ser dubbel, och chokladen är det du blir sugen på när du känner dig bättre :) Kram

2010-04-21 @ 09:47:34
Postat av: Ama de casa

Hoppas verkligen att du får en operationstid fort så du slipper muta dom med din kommande lottovinst!



Guns blogg är jättebra, men hon har blivit lite mordisk på sista tiden... Man får gå in där med försiktighet ;-)

2010-04-21 @ 18:50:36
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0